gnäll

Har verkligen inte haft någon bra dag idag, klart det skulle komma efter en sån bra helg. Kände redan imorse när jag vaknade att jag inte borde gå ur sängen. Förkylningen kändes i hela huvet, har nu också blivit öm i halsen. Tog mig upp iallafall och jobbade några timmar innan jag lämnade Emma i skolan. Köpte med mig lunch hem och la mig i sängen för att kolla serier på datorn. Helt ärligt så låg jag kvar där tills klockan blev halv tre och det var dags att hämta barnen. Tog mig en liten nap, var så otroligt trött. 
 
När jag kom hem med barnen började dom tjafsa direkt, sa till dom att ställa skorna i skogarderoben och hinner inte mer än in i badrummet förrän jag hör världens vrål från Stephan, trodde han höll på att dö. Visade sig att Emma hade smällt igen dörren med hans huvud emellan (hör till saken att det var med flit för hon var förbannad). Fick skälla lite på henne och säga till henne att säga förlåt. Detta spädde självklart på mitt reda dåliga humör. Gav barnen mat och började tjata om att dom skulle byta om och samla ihop saker för fotboll och simning. Vi var redan lite sena, och då kunde Emma självklart inte hitta sina fotbollsskor. Efter att jag letat lite hittade jag dom (i bilen.....) och vi körde iväg. Nästan framme kommer jag ihåg att jag glömt packa in vattenflaskor, så det var bara att vända. Vi var nu riktigt sena så jag körde lite för fort. Hem och slänga in flaskorna och köra igen. Lämnade av Emma med pappan som mötte upp oss och körde till rose bowl med Stephan. Fick som tur var sitta själv och behövde inte prata med någon, vilket var underbart!! Självklart körde alla som idioter på vägen hem, fick tuta argt på några cyklister, bör tilläggas att jag ALDRIG tutar argt på folk, men nu behövdes det verkligen.
 
Lämnade Stephan på fotbollen och hämtade Emma. Hade sån tur när jag kom hem att Carmen kom hem så hon tog hand om Emma, riktigt skönt att jag slapp duscha henne. Chillade en timme ungefär innan jag hämtade dom andra två från fotbollen. Då var Stephan på skitdåligt humör och var allmänt otrevlig, inte mot mig men mot hans lagkamrat. När vi kom hem smällde han med dörrar och annat. Nu känner jag mig helt slut, ska bli så skönt att sova! Tror orsaken till mitt dåliga humör idag är min förkylning samt det faktum att det var 41 grader i skugga idag, härligt sätt att börja oktober månad!! Egentligen inget stort som hände idag men det var verkligen en dag jag var irriterad på allt och undrar vad jag gör här egentligen. Tänker lägga mig tidigt ikväll och hoppas på att vakna på rätt sida imorgon!
 
Humöret går upp lite när jag tänker på att jag har lyckats hitta fina vänner i LA också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: