klippt och klart!

Idag har min dag varit bättre än igår, vaknade på bättre humör och kände mig piggare. Förkylningen är på väg bort igen som tur är. Struntade dock i gymmet idag också och på min lediga tid bestämde jag att var dags att gå till frisören. Har ju skjutit upp detta länge men idag tog jag tag i saken och gick till Jasmines salon här i La Cañada. En mysig along med trevlig personal. Jag klippte en bit, alla slitna toppar är borta och håret luktar sådär gott som det bara gör när man har varit hos frisören. Hon fönade väldigt noga med en borste så har härlig volym i håret också. Känns dock så himla kort nu, ,som det alltid gör när man precis har klippt sig, men det går väl över. Frisören var en jättetrevlig tjej (kan såklart inte jämföras med min Hanka) och tipsade mig om en massa ställen och restauranger i närheten. Priset sved dock lite, fick betala 60 dollar för kalaset, men det får det vara värt. Är egentligen inte mycket dyrare än vad det är i Sverige, bara jag som har blivit bortskämd med en bästis som är frisör. 
 
Eftermiddagen gick smidigt, barnen bråkade inte och gjorde sina läxor när jag sa till dom. Lämnade Stephan på karaten och åkte med Emma till biblioteket där vi spenderade en timme med att läsa och hitta några böcker vi kunde låna hem. När vi kom hem var pappan redan hemma så jag kunde se min arbetsdag som avslutad, hade längtat efter det då ett nytt avsnitt av Svenska Hollywoodfruar var ute. Älskar verkligen att kolla på det nu när jag bor här, är så roligt att känna igen ställena dom bor på och var dom filmar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: