måndag med i-landsproblem

Idag har jag haft en vanlig dag, måndag känns alltid tufft då man börjar jobba igen efter en helgs ledighet. Spenderade morgonen med Emma, vi övade lite läsning och skrivning, det blir bättre och bättre för varje dag. Kul att jag verkligen kan se hur mycket barnen har utvecklats och växt på dom fem månader jag har varit här. På eftermiddagen var det simning på rose bowl och fotbollsträning för båda barnen. Nu har vi precis avslutat en sen middag och barnen ska gå och lägga sig. 
 
Förra veckan var det "kallt" och regnigt, men idag har temperaturen gått upp över 30 grader igen så man kunde gå runt i shorts och linne. Ska vara riktigt varmt hela veckan, 35 grader på onsdag. Tydligen skulle det sen bli kallare igen. Tycker det ska bli rätt skönt, så man slipper svettas vad man än gör. 
 
Tränade idag som vanligt, och kände att det var dags att prova på ett pass. Spinning stod på schemat och fyyyy vad jobbigt det var. Stod upp och cyklade största delen av passet och när en timme hade passerat och passet var över kunde jag knappt stå. Känner redan nu att benen är trötta så imorgon kommer jag ha en ordentlig träningsvärk!!
 
Har för tillfället en del saker på hjärnan, det som bekymrar mig mest är skola.Har hittat en weekend class som jag och Anna antagligen ska gå. Problemet är bara att den är bara 4 credits, och vi behöver 6. Den kostar 350 dollar, vilket betyder att vi kommer ha 10 dollar över till dom två resterande creditsen. Problemet nu är att det är så galet dyrt att gå på college här, även om man väljer ett community college som är meningen att vara billigare och mer "affordable". Detta stör mig så sjukt mycket nu, då jag inte vill spendera hundratals dollar på utbildning här. Ska dock försöka komma fram till en lösning, måste prata med min area director. Sjukt irriterande att man måste plugga 6 credits för att få intyget att man har genomfört sitt aupair-år korrekt. Kanske låter lite som ett i-landsproblem men det är verkligen extremt frustrerande!
 
Något som gör mig på bra humör är iallafall min scrap book. Här är första uppslaget, som handlar om första resan från Köpenhamn till New York. Himla tur att jag har sparat alla gamla biljetter och lappar och annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: