octoberfest

Igår hade jag en väldigt lugn dag. På morgonen åkte jag med Carmen på några ärenden. Sen åkte vi till Victory park i Pasadena. Stephan hade fotbollsmatch så jag stannade för att titta på den medans Emma och Carmen åte iväg på födelsedagskalas. Pojkarna spelade bra och vann med 2-0. Vi åkte hem och åt lite innan Stephan och pappan åkte iväg för att campa med boy scouts. Emma och Carmen kom hem strax därefter och jag började göra mig i ordning för kvällens födelsedagsfirande. Anna fyllde 20 i måndags så hennes värdmamma hade ordnat party. Temat var oktoberfest och det serverades tysk mat som var supergod. Fanns självklart en massa sötsaker såsom cupcakes och tårta också. 
 
Dom andra tjejerna var också där och vi hade en mycket trevlig kväll med prat och skratt som vanligt. Fick skjuts hem av Christina, och på vägen hem såg vi något som sprang över vägen. Stannade och såg att det var en skunk. Första gången jag ser en faktiskt. Smart-asset Christina vevade ner rutan, men som tur var sprayade den inte oss! 
 
Idag har jag också tagit det rätt lugnt. Skypeade hela förmiddagen och blev uppdaterad både från Oslo och Sverige, så det känns bra! Hjälpte sen Carmen att baka och laga lite mat. På eftermiddagen var det soccer skill practice i Altadena. Jag följde med för att komma ut lite. La mig på gräset i solen och somnade, trött som jag var. Har inte haft alltför mycket för mig denna helgen, men det är faktiskt rätt skönt. Känner mig redo för en ny vecka, inleder med spinningpass på gymmet imorgon, ska bli spännande!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: