tjabba tjena

Idag har det varit en fin dag, skippade gymmet idag igen så min förkylning verkligen ger med sig. Som vanligt var det skola som stod på schemat. Under mina lediga timmar hängde jag med Anna, vi snackade en hel del om skola och jag tror vi har kommit på en bra plan om hur vi ska göra med det. Vi hann även med en frozen yoghurt och en snabb tur på TJMaxx. Känns verkligen skönt att ha hittat en vän som bor så himla nära mig och som jag verkligen kommer bra överens med. Det känns som vi har känt varandra mycket längre än två månader. Vi har redan börjat prata om att jag ska hälsa på henne i Tyskland och hon ska hälsa på i Sverige.
 
Drömde en hemsk dröm inatt, att jag var hemma i Sverige igen på grund av att min värdfamilj inte ville ha mig längre. Kändes verkligen inte alls kul när jag vaknade. Berättade det för min värdmamma idag, hon bara skrattade och sa att det är ju tur att det inte är så i verkligheten. Är verkligen glad över min familj, dom är avslappnade och tar saker som det kommer. Jag har till exempel inget exakt schema där det står att jag börjar klockan åtta och slutar klockan fem. Ibland börjar jag halv åtta och ibland kvart över. Ibland slutar jag strax efter fem och ibland jobbar jag till halv sju. Övergår dock aldrig 45 timmar, vilket är bra. Är alltid ledig på helgerna och får använda deras bilar på helgerna när dom inte behöver dom (vilket är för det mesta). Hör så många konstiga saker och dåliga scheman från mina aupairvänner så jag känner verkligen att jag är lyckligt lottad. Hoppas det fortsätter vara såhär resten av året, då kommer jag åka tillbaka till Sverige som en väldigt nöjd tjej!
 
Glömde nästan bort att berätta om dagens fynd. Vandra omkring på TJMaxx och slötittade. Letade inte efter något speciellt och hade inga planer på att köpa något heller. Då plötsligt sprang jag på ett par jeans. Helt vanliga, skinny och fin blå färg. Såg att det var ett par jeans från Levi's, och kollade sedan på prislappen. 20 dollar!!!!!! Det är inte ens 150 spänn, för ett par levisjeans!! Provade och dom satt som en smäck, så dom fick hänga med hem. Redan i början av nästa vecka ska temperaturen sjunka ner till 23 grader, så nu behövs det jeans minsann!
 
känner mig nästan såhär glad idag, heeelg imorgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: