träningsvärken from hell

Både igår och idag vaknade jag upp med en fruktansvärd träningsvärk från måndagens spinningpass. Det var värst idag, är ju alltid värre andra dagen. Det är seriöst nästan omöjligt att resa sig upp, speciellt om jag har suttit en längre stund. Att gå nerför trappor går knappt det heller. Har känt mig som en gammal kärring idag. Pallrade mig trots detta till gymmet idag och försökte träna bort det. Det lyckades sådär, en kort stund hjälpte det lite, men sen var det tillbaka. Är dock en skön smärta, då vet jag att jag jobbade hårt iallafall. Får hoppas att det går över lite till imorgon så jag kan gå normalt!
 
Annars är allt bra här, har haft en sjukt varm dag idag, över 35 grader och strålande sol. Har dock fått höra att nu i helgen ska det bli lite kyligare vilket ska bli skönt. Känns dumt att klaga på det varma vädret här, men när man knappt kan gå 20 meter utan att svettas är det inte så härligt längre. Känns dock ännu dummare att klaga över att det är kallt när det sen går ner till 22-23 grader. Men har man vant sig vid 40 grader under några månader är det kyligt när det kommer ner på 20. På sommaren i Sverige hade jag liksom tyckt att det var varmt med 23 grader och sol och gått runt o shorts, men här tar jag på min jeans och skinnjacka och huttrar lite. Min värdmamma sa att det tar 5-6 månader att vänja sig vid ett nytt klimat, så antar att det är vad jag har gjort nu. Tycker iallafall att det är skönt att vakna upp varje morgon och inte behöva kika ut för att se att det är sol. 
 
Idag är det onsdag, så barnen har varit i skolan och när vi kom hem gjorde jag quesadillas (måste ju behålla min populäritet hos barnen!) innan vi skulle iväg till Stephans simning. När vi kom hem kom föräldrarna ungefär samtidigt och en stund senare blev det middag, självklart pasta eftersom det är onsdag. Nu sitter jag och funderar på vad jag ska inhandla till Stephan som fyller nio på fredag. Får ta en tur till leksaksaffären imorgon, lego är ju alltid ett säkert kort när det kommer till honom!
 
såhär varmt hade vi för någon vecka sen, inte riktigt lika varmt idag men nästan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: