9/11

Idag har dagen rullat på som vanligt, Emma var dock lite tjurig imorse. Tror hon var trött efter gårdagen som blev lång. Båda barnen hade fotbollsträning och det drog ut på tiden så vi var hemma sent. Det som stod på schemat idag var skola, och när jag hade lämnat Emma körde jag till et gym som igger i närheten. Där mötte jag upp Anna. Vi hade beställt tre dagars fri träning för att testa om vi gillar gymmet. Fick en rundtur av en kille som jobbar där. Jämförde hela tiden med 24/7 gymmet i trelleborg. Detta var så SJUKT stort, två våningar, kondition där nere och vikter och sånt där uppe. Finns även en pool så man kan simma om man hellre vill det. Gymmet har också pass, såsom spinning och zumba. Känns bra, kostar 40 dollar i månaden och ingen bindningstid så tror nog jag skriver in mig där på torsdag!
 
Att vara tillbaka på gymmet kändes så sköööönt. Sprangn en halvtimme och sen körde jag mördar-magpasset med Anna. Tvingade henne att göra alla övningar så hon garanterat har träningsvärk imorgon. Efter träningen hade jag en timme hemma då jag åt och duschade innan jag hämtade barnen. Gav dom mellis och styrde upp läxläsning innan Stephan skulle till karaten och jag och Emma handlade mjölk och bananer. Min värdpappa kom hem och arbetsdagen var över. 
 
Som alla vet är ju dagens datum 11 september, elva år sen planen styrdes in i WTC. Här har man märkt det genom att alla flaggor hänger på halv stång. Förklarade för barnen varför flaggorna hängde så och berättade lite om vad som hände för elva år sen. Pratade även med mina värdföräldrar om det. Dom bodde i New Jersey då och kunde båda se tornen bli träffade av planen, brinna och sedan rasa samman. Själv minns jag att jag var på Rhodos, och vi fattade ingenting eftersom nyheterna var på grekiska.
 
Nog om det nu! Dags att kolla på film innan det är dags att sova. 
 


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: