fredag 21/9

Har haft en riktigt rolig helg! I fredags kan man säga att jag var ledig eftersom min värdpappa var ledig från sitt jobb. Var med om något riktigt häftigt under dagen. Det var nämligen så att rymdfärjan Endeavour transporterades med plan till LA och gjorde ett uppvisningsvarv över stan innan det landade på LAX. Eftersom vi bor cirka 5 min från JPL (NASA) som planet gjorde en stor loop runt så hade vi den bästa utsikten från vår trädgård. Det var helt sjukt så lågt det flög, trodde det skulle landa på vår gräsmatta!!
 
Resten av dagen passerade fort och på eftermiddagen stack barnen och pappan iväg till Stephans simning medan jag stannade hemma. När mamman kom hem följde jag med henne och handlade mat, alltid lika roligt när hon köper massa saker för att jag ska få prova. Nästan så hon tvingar mig att säga ja! När vi kom hem bytte jag kläder och sminkade mig innan jag körde och hämtade upp Anna och styrde bilen mot The Grove. Det är ett stort utomhus-shoppingområde med massa affärer och restauranger. Riktigt mycket folk ute och när vi kom strax innan nio var affärerna fortfarande öppna. Det var en lång kö utanför apple store eftersom den nya iPhonen släppte i USA den dagen. Anledningen till att vi var där var middag med tjejerna för att säga hejdå till Erika som efter några jobbiga månader med världens hemskaste värdmamma har bestämt sig för att åka hem. Vi åt på en restaurang som heter Marmelade, jag käkade grillad lax med parmesangratinerad broccoli, så gott!
 
Efter middagen gick vi till The Cheesecake Factory för att klämma i oss vars en cheesecake till efterrätt. För mig blev det white chocolate raspberry truffle, himmelriket! När allt var uppätet stod vi ute och pratade en lång stund innan det var dags att krama Erika hejdå och önska henne en trevlig flygresa. Kändes komstigt att säga hejdå. Sist jag sa hejdå till någon var för snart fem månader sen, och då var det till min familj på Kastrup. Är iallafall glad att jag har lärt känna Erika och fått umgås med henne under nätan fyra månader. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: