onsdag-mitt i veckan

Onsdag idag då, började som vanligt vid halv åtta då jag packade Stephans lunchbox. Skickade sedan iväg honom till grannen (nannyn skulle gå med dom till skolan) och fortsatte med att ge Emma frukost. Hon klädde sen på sig och sen gick vi ut och jag fick henne att cykla upp och nerför vår gata ett par gånger. Självklart inte hela långa gatan utan de sista 100 metrarna ovanför vårt hus. Det småregnade lite idag så temperaturen var behaglig, dock fortfarande shorts- och linneväder men man svettades iallafall inte. 
 
Gav Emma lite mat innan det var dags för henne också att gå till skolan. Lämnade av henne och mötte sen upp Anna för lunch och pedikyr. Så skönt att vi båda är lediga på dagarna så vi kan ses! Har nu mjuka fina fötter och tår med blått nagellack. 
 
Hämtade barnen i skolan vid tre och sen var det snabbt hem och äta för klockan fyra var det dags att köra till Rose Bowl. Stephan har gått med i deras swim team så nu blir det körning dit tre gånger i veckan. Väl hemma var det läxdags och när Carmen kom hem insåg vi att vi inte hade någon pasta (onsdagar är heliga pastadagar, speciellt för Emma). Jag och Emma löste dte snabbt genom matt köra ner till Ralphs och handla lite. Åt en god middag med familjen. Nu har jag precis avslutat ett skypesamtal med fina Sarisen. Är så glad att ha en nära vän som är i exakt samma situation som jag, och som tycker och tänker likadant om allt. Från början sa vi att vi skulle "skypea lite", men vi snackade i en timme och 40 min, haha!
 


Hittade förresten en rolig nummerplåt på en bil när jag parkerade utanför barnens skola. Sjukt många här som gör sina egna skyltar, dom flesta är faktiskt rätt skumma...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: