pasta-onsdag

Idag har min dag sett ut såhär;
 
07.30 Vaknade och gick ur sängen
08.00 Alla åkte hemifrån utom jag och Emma.
08.20 Frukost bestående av bagels och kaffe. Kommer verkligen sakna riktiga bagels i Sverige
08.45 Tandborstning, påklädning, hårborstning och bäddande av sängar
09.15 Gick ut på gatan och cyklade, Emma har fortfarande lite problem med balansen så det är bra övning att cykla.
09.50 Tillät 20 minuters tv-tittande
10.10 Läxläsning, först läxan från skolan och sen även lite extra läxa från boken som föräldrarna köpt. 
10.45 Lekstund
11.00 Lunchdags för Emma, jag passade på att packa ner snacks i hennes lunchbox och bytade om till träningskläder
11.30 Skoldags, pussade hejdå och stack till gymmet
13.00 Ute från gymmet igen, körde till Ralph's och köpte keso (cottage cheese) som jag plötsligt fått sug efter
13.15 Hemma igen, duschade, åt lunch och chillade framför datorn
14.45 Dags att sticka till skolan och hämta barnen, Lämnade även in en lapp om influensavaccinn på kontoret
15.20 Hemma igen, åt lite innan Stephan gjorde läxa
16.20 Stack till Rosebowl där Stephan hade simträning, Jag satt och läste och Emma lyssnade på min iPod
17.30 Tillbaka hemma. Chillade mest, Stephan fortsatte med läxor och Emma lekte. Sen kom mamman hem och min arbetsdag var över. Chillade vid datorn och pratade med Carmen. 
19.30 Tid för middag. Idag var det den mycket heliga makaroni night, vilket i detta huset innebär pasta. Idag spagetti and meatballs. Är mycket godare än vad det låter. Har speciella köttbullar med soltorkade tomater, basilika och ost, mums!
20.00 Hjälpte Emma att duscha och tvätta håret. Gav henne lite balsam, och nu 45 minuter senare borstar hon fortfarande håret eftersom hon gillar att det är så mjukt och lätt att borsta. Gullunge!
 
Det var hela min dag. Inte alltför spännande men man kommer ju snabbt in i en vardag där det händer ungefär samma sak varje dag och varje vecka. Känner att jag har fått in en riktigt bra rutin med träningen nu igen vilket är så himla skönt. Har verkligen saknat gymmet. Har tränat ungefär fyra gånger i veckan nu i tre veckor, perfekt att träna när barnen är i skolan och jag är ledig. Denna veckan har Anna inte kunnat hänga med så har varit där själv, men det har faktiskt gått superbra. Nu tänkte jag ta på pyjamasen och krypa ner i sängen och kolla på nån bra tv-serie, klockan är inte ens nio men det struntar jag i!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: