The weekend

Helgen har redan sprungit förbi, i fredags jobbade jag och när jag var ledig under dagen kom Anna förbi och snackade lite skit eftersom hon också var ledig. På kvällen kollade vi på film hela familjen. Igår vaknade jag kvart över åtta av att barnen (speciellt Emma) skrek och hade sig. Tänkte att det var lika bra att gå upp. Gjorde helt rätt för precis då tog Carmen fram våffeljärnet så till frukost blev det våfflor med blåbär. Sjukt onyttigt men det var ju ändå lördag. Förmiddagen gick fort, jag chillade lite i solen. Körde även iväg till farmers market tillsammans med Emma för att inhandla jordgubbar. Farmers market är typ det enda stället där man hittar ekologiska jordgubbar som inte är besprutade, så där handlar vi alltid jordgubbar. 
 
Vi åt lunch alla tillsammans, och till efterrät blev det glass och jordgubbar. Vid halv fyra körde jag och hämtade upp Anna innan vi fortsatte mot Santa Clarita och Gabriellas hus. Där vankades det tjejkväll med fem andra aupairer. Vi lagade mat tillsammans (laxsallad som var så sjukt god) och hade allmänt mysigt, precis som förra gången vi var där. Erika hade med sig beasås så vi fixade potatis med beasås också, satt riktigt fint i magen! Vi åt sen kakor och frukt och massa annat onyttigt. Passade också på att få hjälp att färga mitt hår, så nu är jag riktigt mörk igen!! När det blev mörkt hällde vi upp vin och satte oss i jacuzzin och drack det. Så himla mysigt att bara sitta och prata om allt och inget. 
 
När det blev för kallt ute flyttade vi in till soffan och kollade på Bridget Jones. Vi var uppe rätt sent, gick och la oss runt tre (alla sov över). Sen låg jag och Gabriella och pratade i nästan en timme till. 
 
Imorse var vi uppe vid halv tio för att dricka kaffe (gevalia!!) och snacka lite mer. Vi fixade all disk och städade undan efter oss innan det var dags att köra hemåt. Lämnade Anna hemma och var hemma vid tolv. Resten av dagen har jag inte gjort något speciellt, var lite seg eftersom vi var uppe sent. En riktigt härlig sak är att jag är ledig imorgon eftersom det är Labor Day. Vi ska hem till någon familjevän på barbecue på eftermiddagen, trevligt värre!
 
En annan rolig sak är att bästa Gabriella hade köpt med sig aromat och marabouchoklad från Sverige till mig, tur man har fina vänner här också!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: