En rolig helg

Precis som jag skrev somnade jag tidigt i fredags och igår var jag uppe vid åtta och åt frukost med familjen. Vid halv tio körde jag till Eaton Canyon i Pasadena för aupairmöte. Resten av familjen åkte iväg på en liten tripp så var ensam hemma i helgen. Aupairmötet bestod igår av en hajk vid vattenfallet i Eaton Canyon. Superfint var där och vädret var på topp med 25 grader och sol så det var en härlig hajk på cirka två timmar. Träffade en dansk aupair jag inte träffat innan som var supertrevlig. Anna var sjuk kvällen innan så hon tog sovmorgon och skippade mötet. Hämtade dock upp henne efteråt och stack till california sciencenter där vi mötte upp Luisa för att än en gång se rymdfärjan och imax. Såg en film om Arktis, riktigt intressant faktiskt! Tog oss efter det hem till mig där jag packade en väska. Körde sen Anna hem innan jag stack till josse. 
 
Vi åt sushi till middag (inget ovanligt vid detta laget) innan vi fixade oss och blandade massa drinkar och förfestade med gamla godingar i högtalarna. Gick sen en runda till supperclub som tyvärr inte var så bra igår, alldeles för mycket folk. Efter en runda på en bar bredvid klubben gick vi strax innan två hem. Josse lagade nattamat som vi åt innan vi somnade. 
 
Imorse vaknade vi rätt tidigt och chillade nån timme och åt riktigt god frukost. Kände sen att vi var tvungna att ockult och göra något eftersom vädret var så fint så vi stack en runda till Santa Monica där josse shoppade lite och jag tittade på. Bann också med en god lunch i solen. Vid fem lämnade jag josse hemma hos henne och hämtade mina saker innan jag styrde tillbaka mot mitt hus. Kom hem och packade upp mina saker och lite sånt innan familjen kom hem, sen åt vi middag tillsammans och pratade om vad vi gjort i helgen. Nu håller jag på att titta på pitch perfect. Imorgon blir det en lång arbetsdag då det är Martin Luther king day så barnen är lediga från skolan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: