lördag @warner brothers studios

Hade en bra jobbvecka utan några större överraskningar. I fredags stack jag och Anna till Josse för suhsimiddag och chill. I lördags hade jag och Anna bestämt att vi ville göra något kul för en gångs skull, istället för att bara dega. Vi köpte därför biljetter till en VIP studio tour på Warner Brothers Studios som ligger i Burbank, cirka en kvart från där vi bor. Rundturen varade i cirka två och en halv timme, och oj vad det var värt det! Vi fick se det mesta, massa scener från Pretty Little Liars, Hart of Dixie, 2 broke girls, Vänner och The Big Bang Theory. Fick också gå in i soundstudion där The Big Bang Theory spelas in, med Pennys lägenhet, Sheldon och Leonards lägenhet och trapphuset med den söndriga hissen. Sjukt cool! Såklart fick man inte fota inne i den studion.
 
Fortsatte turen till deras museum, en hel våning fyllt med en massa saker och kostymer från Harry Potter, såklart rådde det fotoförbud även där inne. Satte mig på pallen för sortering och hamnade i Slytherin, hmm... Fanns även kostymer från the Hangover, The Big Bang Theory, Batman och halloweenkostymerna från Pretty Little Liars. 
 
En annan sak vi fick se var deras bilutställning, med en komplett samling av Batmobiler, rymdfärjan från The Big Bang Theory, den magiska bilen från Harry Potter och lite annat. Var också inne på Central Perk från vänner. Vi hade sån tur att vi hade tid att sätta oss i soffan och ta bilder, tydligen brukar man inte få det eftersom det tar för lång tid. Sjukt att sitta i samma soffa som använts i tre säsonger av den riktiga tv-serien. Som ni säkert förstår var vi sjukt nöjda med vår dag och att vi åkte dit. 
 
Efter WB åkte vi hem till mig och åt middag och jag samlade ihop lite saker, sen åkte vi till Anna där hon samlade ihop lite saker innan vi åkte till Josse igen. Utgång stod på schemat och det blev en normal kväll på SupperClub, tur vi känner vakten nu för där var så mycket folk att dom egentligen inte släppte in någon, men såklart lyckades vi snakea oss in. Gratis drink från bartendern gjorde kvällen lite bättre. Tyvärr var dock musiken dålig igår vilket var ett litet minus. Avslutade med Juicy Burger innan vi däckade. 
 
Idag har jag och Anna haft en chilldag med TV hos Josse, lunch på the Cheesecake Factory och filmmys i min säng. Avslutade kvällen med pannkakor och te och Anna lämnade precis mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: