nyår 2012-2013

Känns som att min blogg just nu är en festblogg, har ju blivit en del av det på sistone. Nyår var inget undantag! Åkte till Josse i söndags kväll med Anna för lite filmmys med mat från InNOut. Somnade sött och vaknade pigga och utvilade i måndags. Tog oss till Runyon Canyon för en timmes hike med Josses PT Lars, sjukt trevligt och fint väder var det. Efter att vi fått motion stack vi till Beverly Center för lunch och klänningsjakt. Jag hittade snabbt en fin klänning från Forever 21 (billigt och bra!) och sen hittade den andra två också något att ha på sig. 
 
Kom hem till Josse igen efter ett kort stopp i en liqour store och började duscha och fixa oss. Tog en paus för att tillsammans med Anna hämta upp biljetter till klubben vi skulle till. Beställde hämtmat till middag, Pad Thai är inte direkt det glamourösa man är van vid på nyår, men det var riktigt gott och funkade bra. Blev upphämtade av Marty som vi skulle till klubben Colony med. Fick VIP-band med fri bar och lyckades haffa en flaska vodka. Satt först vid ett bord ett tag och flyttade oss sedan till ett ståbord. Eftersom vi stod upp dansade vi en del och helt plötsligt började DJn räkna ner till et nya året. Firade med kramar och pussar åt alla håll och hade sen roligt tills klubben stängde två timmar senare. Lite efterfest hos Josse och jag somnade vid fem på morgonen. 
 
Vaknade 45 minuter senare av att Anna väckte mig och sa att det var dags att dra. Vi skulle nämligen se The Rose Parade i Pasadena. Hennes värdfamilj hade gett oss superbra biljetter så vi kunde inte säga nej. Eftersom paraden börjar klockan åtta var det bara att gå upp tidigt. Paraden var trevlig, kul att se hur sjukt mycket energi och tid dom hade lagt ner på sina fina vagnar. Var även ett gäng marching bands med, och ett par som gifte sig på en vagn. Grät till och med en skvätt när en militär återförenades med sin lilla son, så himla fint!! När paraden var över gick vi till en jaktklubb för lite mat, blev chili som tyvärr inte var det godaste jag ätit. Gick sedan heeela vägen tillbaka till Annas bil och fick skjuts hem. Hann med att borsta tänderna, byta om och låsa dörren innan jag däckade och sov i nästan fyra timmar. Min värdfamilj var inte hemma så hade ingen jag var tvungen att vara social mot. 
 
När jag vaknade vid fem åt jag lite och tog på mig pyjamas och bäddade ner mig i sängen. Resten av familjen trillade in vid åtta, och mindre än en timme senare sov jag sött igen, längesen jag var så sliten!!
 
Idag har jag jobbat hela långa dagen. Har haft en hemmadag med barnen med spel och lek. Blir likadant imorgon och på fredag, sen är lovet äntligen över och vi går tillbaka till våra vanliga rutiner. 
 
Gott nytt år på er, hoppas att ert nyårsfirande var riktigt bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: